Mazda Cx-60 e-SKYACTIV Diesel
11-07-2022Do gamy silnikowej Nowej Mazdy CX-60 dołącza nowa jednostka wysokoprężna e-SKYACTIV D. Jest to całkowicie nowa, 6-cylindrowa, rzędowa konstrukcja Mazdy o pojemności 3,3 l., stanowiąca kolejny etap na drodze do zrównoważonej mobilności. Wysoce innowacyjna, zaawansowana technologia spalania sprawia, że silnik e-SKYACTIV D jest jednym z najczystszych silników Diesla na świecie i dlatego Mazda jest przekonana, że ta jednostka napędowa przekroczy wymagania zapowiadanych regulacji, dotyczących emisji spalin, gdy tylko wejdą one w życie (m.in. EURO 7).
Nowy, montowany wzdłużnie sześciocylindrowy silnik e-Skyactiv D o pojemności 3283 cm3 z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu Common Rail, opracowany został w duchu „rightsizingu”. Oznacza to odpowiedni dobór pojemności silnika do wielkości i przeznaczenia samochodu, by uzyskać optymalne parametry mocy i zużycia paliwa. Silnik e-Skyactiv D będzie dostępny do wyboru w dwóch wersjach mocy – 200KM/147kW z napędem na tylne koła i 254KM/187kW z napędem na wszystkie koła Mazda i-Activ AWD.
Wyposażony w nowy, 48-woltowy system M Hybrid Boost, nowy silnik Diesla łączy wysoką moc z doskonałą oszczędnością paliwa. Nowa, wysoce innowacyjna, zaawansowana technologia spalania DCPCI (Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition) – jeszcze bardziej poprawia wydajność silnika, emisję spalin i oszczędność paliwa.
Jednostka e-Skyactiv D 254KM/187kW zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w zaledwie 7,4 sekundy, pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 219 km/h i według WLTP odznacza się zużyciem paliwa zaledwie 5,3 l/100 km przy emisji CO₂ na poziomie tylko 137 g/km. Wariant o mocy 200KM/147kW osiąga średnie zużycie paliwa wg WLTP zaledwie 4,9 l/100 km i emisję CO₂ tylko 127 g/km.
Rzędowy, sześciocylindrowy silnik wytwarza mniej wibracji dzięki swojej „doskonałej równowadze", co zapewnia płynną i cichą jazdę, a jednocześnie generuje naturalny i przyjemny dla ucha dźwięk pracy. Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu silnik zapewnia wysoką zdolność holowania przyczepy o masie do 2500 kg, a dzięki prostej budowie, masa silnika jest podobna do masy czterocylindrowego silnika wysokoprężnego Skyactiv-D o pojemności 2,2 litra, co minimalizuje różnice w stabilności prowadzenia.