MAZDA CX-5 Z NAJLEPSZĄ OCENĄ W TEŚCIE UDERZENIA BOCZNEGO WEDŁUG IIHS
16-11-2021W najnowszych badaniach amerykańskiego Ubezpieczeniowego Instytutu Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS), Mazda CX-5 z rocznika 2021 jako jedyny model spośród 20 kompaktowych SUV-ów otrzymała najwyższą możliwą ocenę bezpieczeństwa („Dobry”) w nowych, bardziej rygorystycznych testach zderzenia bocznego. Niezależna organizacja, która po raz pierwszy przeprowadziła bardziej zaawansowane testy zderzeniowe, odnotowała że CX-5 błyszczała w grupie pojazdów z roku modelowego 2020 i 2021.
„Mazda CX-5 najlepiej poradziła sobie w testach”, powiedział David Harkey, szef IIHS. „Konstrukcja pojazdu wyjątkowo skutecznie przeszła test, poduszki powietrzne naprawdę dobrze chroniły głowy manekinów podczas prób zderzeniowych, a bardzo niewielkie odkształcenie przedziału pasażerskiego wskutek uderzenia oznacza mniejsze ryzyko obrażeń. Chcielibyśmy widzieć takie wyniki we wszystkich pozostałych pojazdach w przyszłości” – dodał Harkey.
W nowym teście zderzenia bocznego zastosowano cięższy taran (1900 kg vs 1500 kg), który porusza się z większą prędkością (60 km/h vs 50 km/h) i generuje o 82% więcej energii uderzenia niż w poprzedniej serii testów. W ten sposób metodologię nowych testów dostosowano do realnych sytuacji drogowych.
Mazda CX-5 po zmianach modelowych na 2022 r. pojawi się w polskich salonach na początku przyszłego roku. Udoskonalony model będzie wyposażony m.in. w szerszą gamę systemów bezpieczeństwa i-Activsense i nowe, adaptacyjne reflektory LED, zapewniające lepszą kontrolę nad oświetleniem drogi przed pojazdem.
IIHS to niezależna organizacja zajmująca się testami bezpieczeństwa, finansowana przez branżę ubezpieczeniową w USA. Wszystkie Mazdy z rocznika 2021 przetestowane do tej pory przez IIHS otrzymały TOP SAFETY PICK+, najwyższą możliwą ogólną ocenę tej instytucji. Oprócz CX-5 są to Mazda3, Mazda6, Mazda CX-3 i Mazda CX-30.