5 gwiazdek EURO NCAP dla Mazdy MX-30 R-EV
12-06-2023Najwyższy standard bezpieczeństwa – 5 gwiazdek Euro NCAP dla Mazdy MX-30 e-Skyactiv R-EV
Hybrydowa Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV1 łącząca atrybuty napędu czysto elektrycznego i szeregowej hybrydy otrzymała maksymalną notę pięciu gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP. Doskonałe wyniki pierwszej elektrycznej Mazdy MX-30 e-Skyactiv EV2 testowanej w 2020 roku teraz oficjalnie dotyczą także jej nowej wersji – hybrydy typu plug-in.
Wysoki standard bezpieczeństwa jest wpisany w DNA Mazdy, podobnie jak design. Przyjemność prowadzenia, charakterystyczna dla wszystkich modeli Mazdy od legendarnej MX-5 do najnowszych SUV-ów bazuje nie tylko na komforcie jazdy odczuwanym przez kierowcę i pasażerów, ale także na pewności, że systemy bezpieczeństwa spełniają wzorowo swoje zadania.
Mazda MX-30 R-EV uzyskała imponujące wyniki we wszystkich czterech kategoriach testów Euro NCAP: Bezpieczeństwa Dorosłych Pasażerów - 91%, Bezpieczeństwa Dzieci - 87%, Bezpieczeństwa Pieszych - 68% i Systemów Bezpieczeństwa - 73%.
Podobnie, jak wersja w pełni elektryczna, także i najnowsza MX-30 R-EV otrzymała maksymalne noty w testach symulujących zderzenia boczne, a także maksymalne oceny za wyniki testu zabezpieczenia dzieci w wieku 6 i 10 lat podczas symulacji zderzeń czołowego i bocznego.
Wysokie noty obu wersji MX-30 wynikają z trzech kluczowych czynników: użycia architektury nadwozia Skyactiv-Vehicle o zwiększonej sztywności – lekkiej i zarazem absorbującej uderzenia, zastosowania szerokiej gamy zaawansowanych technologii systemów bezpieczeństwa i-Activsense, które pomagają kierowcom identyfikować potencjalne zagrożenia i zmniejszają prawdopodobieństwo uszkodzenia pojazdu lub urazu ciała oraz zachowania wysokiego standardu ochrony pieszych.
Po światowej premierze podczas Salonu Samochodowego w Brukseli w styczniu, Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV trafia właśnie do sprzedaży w całej Europie, w tym w Polsce.
1 Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV (125 kW/170 KM): zużycie paliwa wg WLTP (cykl mieszany) 1,0 l/100 km; WLTP emisja CO2 (cykl mieszany) 21 g/km. WLTP zapotrzebowanie na energię (cykl mieszany) 17,5 kWh/100 km; WLTP zasięg dla napędu elektrycznego (cykl mieszany) 85 km.
2 Mazda MX-30 e-Skyactiv EV (107 kW/145 KM): WLTP zapotrzebowanie na energię (cykl mieszany) 17,9 kWh/100 km; emisja CO2 w czasie jazdy: 0 g/km; WLTP zasięg (cykl mieszany/miasto): 200 km/265 km.
Samochody są homologowane zgodnie z obowiązującą procedurą WLTP (Regulacja (EU) 1151/2017; Regulacja (EU) 2007/715).